Private lease in een crisis

Private lease in een crisis. Wat verandert er?

Tja…de corona crisis. Wie had gedacht dat wij een plog zouden schrijven over corona en dat het dan een virus crisis betreft. Wij schrijven liever over de Toyota Corona, deze iconische Japanse degelijke klasbak. Maar nee, we moeten het helaas over een crisis hebben en wat dat betekent voor private lease. Laten we met iets minder goed nieuws beginnen: ja deze crisis heeft uiteraard ook gevolgen voor als je nu interesse hebt om een auto te gaan private leasen.

Wat zijn de gevolgen?

Aanbieders worden wat minder flexibel in deze crisistijd. Ze gaan bijvoorbeeld ietsiepietsie strenger worden met het beoordelen of jij een contract mag afsluiten. Ze kijken vooral naar belastbaar inkomen. En wat is jouw situatie nu? Zit je in de WW? Hoe staat jouw werkgever ervoor? Vervelend. Daarnaast is de levering van auto’s soms een probleempje. Fabrieken zijn veelal dicht, shipping is trager, etc. etc. Het kan dus zijn dat je wat langer op je nieuwe beauty moet wachten. Maar er is ook veel positiefs te melden. En wij zijn nou eenmaal een positief ingesteld platform.

Als je al een private lease contract hebt en je raakt door de crisis je baan kwijt, dan bieden veel aanbieders een goedkope ‘way out’. Bij ontslag kan je soms kosteloos van je private lease contract af. En er zijn meer mogelijkheden die je in deze tijd kunnen helpen. Er zijn bijvoorbeeld veel aanbieders die toestaan dat anderen in je private lease auto rijden. Je mag je private lease auto zelfs verhuren via bijvoorbeeld Snappcar. Zo kan je wat geld terug verdienen. Maar het belangrijkste van allemaal is dat wij een mooie toekomst zien voor private lease.

Hoe zit het na deze crisis?

Natuurlijk moeten we eerst even uit het diepste dal kruipen, maar deze crisis gaat ook aanbieders hervormen. Wij pleiten al sinds de oprichting van ons platform voor de beste voorwaarden en veel flexibiliteit. Aanbieders zullen zich flexibeler gaan opstellen. Veel short lease mogelijkheden, makkelijke opzegvoorwaarden, on/off abonnementen, etc. Ze moeten wel. Het vertrouwen van de consument moet terug gewonnen worden. En dat zal terug komen, want jullie private leasers snappen natuurlijk ook wel dat een grote uitgave ineens voor de aanschaf van een auto voorlopig niet zo handig is. Cash is king. En dan is een maandelijks tarief met flexibele voorwaarden een winning concept voor iedereen.

Private lease zal sterker dan ooit uit deze crisis komen. Mark our words!